Všeobecné obchodní podmínky

  1. ÚVOD

    1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky vydává obchodní společnost B P R-Bohemia public relation s.r.o., IČO 640 50 211, se sídlem Sychrov – Červenice 22, PSČ 46344, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, sp. zn. C 9768. 

    1.2 Pokud tyto všeobecné obchodní podmínky nestanoví jinak nebo nebude z kontextu vyžadováno jinak, mají pojmy a výrazy použité v těchto všeobecných obchodních podmínkách a označené velkým počátečním písmenem následující význam:

BPR

společnost B P R-Bohemia public relation s.r.o., IČO 640 50 211, se sídlem Sychrov – Červenice 22, PSČ 46344, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, sp. zn. C 9768;

Držitel Voucheru

znamená osobu, která má právo uplatnit Voucher, ať se jedná o Zákazníka nebo osobu, na kterou byl Voucher převeden;

Nařízení DSA

znamená nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb;

OZ

znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;

Partner

znamená osobu, která provozuje ubytovací zařízení nebo jiné podobné zákaznické služby zejména v oblasti luxusního kempování, jejichž nabídka se nachází na Webu. Partner je vždy podnikatelem;

Smlouva

znamená Smlouvu uzavřenou mezi Zákazníkem a BPR, jejímž předmětem je zprostředkování uzavření smlouvy mezi Zákazníkem a Partnerem;

Ubytování

znamená ubytování poskytované Partnerem;

VOP

znamená tyto všeobecné obchodní podmínky;

Voucher

znamená poukázku v dárkovém provedení nebo elektronické podobě, která opravňuje Držitele Voucheru k úhradě Ubytování, ve výši nominální hodnoty poukázky;

Web

znamená internetový portál provozovaný BPR na adrese https://www.glampingcz.cz/;

Zákazník

znamená osobu, která si na Webu objedná Ubytování, ať se jedná o osobu spotřebitele nebo podnikatele. 

Zprostředkovaná smlouva

znamená smlouvu o ubytování uzavřenou mezi Zákazníkem a Partnerem.

1.3 BPR je podnikatelem, který v rámci svého podnikání provozuje a spravuje Web. BPR pronajímá Web Partnerům, aby Partneři měli možnost prostřednictvím Webu uzavírat se Zákazníky smlouvu o ubytování, tj. Zprostředkovanou smlouvu.

1.4 Při objednávce Ubytování je BPR v roli prostředníka. BPR zprostředkovává nabídku Ubytování od Partnera a tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti mezi BPR a Zákazníkem v souvislosti se zakoupením a uplatněním Voucherů u Partnerů. Zakoupený Voucher pak opravňuje k zakoupení Ubytování u Partnera.

1.5 Podmínky poskytování samotného Ubytování se řídí obchodními podmínkami Partnera. Partneři odpovídají za to, že BPR poskytnout ke zveřejnění na Webu pravdivé, přesné a úplné informace ohledně Ubytování. BPR není účastníkem smluvních vztahů mezi Zákazníkem a Partnerem.

  1. NÁKUP VOUCHERU

    2.1 Zákazník si Voucher objednává na Webu. Objednávka obsahuje informace o Zákazníkovi a o objednávaném Voucheru, o počtu Voucherů a hodnotě a způsobu doručení Voucheru. Voucher může být vydán v různých hodnotách.

    2.2 Po vyplnění objednávky a kontrole zadaných údajů Zákazník klikne na tlačítko: „Objednávka zavazující k platbě“. Kliknutí na toto tlačítko je ze strany Zákazníka návrhem na uzavření Smlouvy, kterou se Zákazník zavazuje k platbě za Voucher.

    2.3 Zákazník spolu s uskutečněním Objednávky souhlasí, že si přečetl tyto VOP.

    2.4 Vouchery nejsou vydávány na jméno konkrétního Zákazníka. 

    2.5 Zákazníci jsou oprávněni s Voucherem nakládat dle svého uvážení bez omezení, tj. jsou oprávněni sami Voucher využít nebo jej jakkoliv převést na Držitele Voucheru a tito jsou oprávněni s nimi také dále volně nakládat.

    2.6 Nabídka Voucherů, které na jsou na Webu BPR nabízeny, má informativní charakter a BPR proto není povinna Smlouvu uzavřít jen proto, že Vouchery jsou vystavené na Webu. Smlouva se Zákazníkem je uzavřena až v okamžiku, kdy je Objednávka potvrzena na e-mailovou adresu, kterou Zákazník uvedl v Objednávce.

    2.7 Smlouva je tvořena těmito VOP, objednávkou Zákazníka a přijetím objednávky od BPR.  

    2.8 K uzavření Smlouvy mezi BPR a Zákazníkem dochází na základě řádného vyplnění objednávkového formuláře ve všech povinných údajích (vyplnění nepovinných údajů je na vůli Zákazníka) na Webu a konečného potvrzení/odeslání objednávky Zákazníkem. Smlouva se Zákazníkem je uzavřena až v okamžiku, kdy je Objednávka potvrzena na e-mailovou adresu, kterou Zákazník uvedl v Objednávce.

    2.9 Voucher BPR zašle elektronicky e-mailem nebo v tištěné verzi poštou (za příplatek).

    2.10 Podmínky použití Voucheru (především doba jeho platnosti a hodnota) jsou uvedeny na Voucheru, další informace o nákupu či uplatnění Voucherů se nachází dále v těchto VOP.

  2. PLATEBNÍ PODMÍNKY

    3.1 Na Webu se nacházejí informace o cenách Voucherů a způsobech úhrady. Všechny ceny Voucherů jsou uvedeny s 0 % DPH, jelikož nepodléhají dani z přidané hodnoty.

    3.2 Cena Voucheru odpovídá nominální hodnotě, která je na Voucheru uvedena.

    3.3 Cenu Voucheru může Zákazník uhradit okamžitým převodem prostřednictvím Apple Pay či Google play.

    3.4 Zákazník splní povinnost zaplatit cenu za Voucher okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet BPR.

    3.5 Po provedení platby BPR vystaví Zákazníkovi doklad o provedené platbě. Daňový doklad Zákazník obdrží až přímo od Partnera, který mu poskytne Ubytování. Zdanitelné plnění představuje až Ubytování poskytnuté Partnery. 

    3.6 Při zprostředkování přijímání plateb za úhradu objednávek od Zákazníků zastupuje BPR výhradně Partnera, jedná tedy jeho jménem a na jeho účet. Úhradou platby a jejím připsáním na bankovní účet BPR za objednaný Voucher na účet BPR Zákazník splní svou povinnost vůči Partnerovi.

  3. DODÁNÍ VOUCHERU

    4.1 Pokud Zákazník zvolil způsob doručení elektronicky e-mailem, BPR Voucher zašle na e-mail uvedený v objednávce.

    4.2 Pokud Zákazník zvolil doručení Voucheru poštou, BPR odešle Voucher Zákazníkovi do 5 pracovních dnů na adresu uvedenou v objednávce. Doručení Voucheru poštou je zpoplatněno, aktuální cena bude uvedena přímo v objednávce.

    4.3 Pokud si Zákazník Voucher bezdůvodně nepřevezme nebo pokud BPR bude muset Voucher opakovaně doručovat, BPR po Zákazníkovi může požadovat nahradit další náklady spojené s dodáním Voucheru.

  4. UPLATĚNÍ VOUCHERU

    5.1 Zákazník odpovídá za informace, které o sobě poskytne. Pokud Zákazník sdělí nesprávný e-mail nebo telefonní číslo, BPR se nebude schopna spojit se Zákazníkem a zaslat potvrzení rezervace. 

    5.2 Vouchery jsou vydávány jako přenosné. Voucher uplatňuje Zákazník, nebo osoba na níž byl Voucher převeden, Držitel Voucheru.

    5.3 Právní vztah plynoucí z převodu Voucheru mezi Zákazníkem a Držitelem Voucheru je samostatný právní vztah.

    5.4 Díky Voucheru lze čerpat Ubytování u Partnera, pokud tento Partner umožňuje uplatnění Voucherů – kteří Partneři to jsou, je uvedeno na Webu. Pro uplatnění Voucheru kontaktuje Zákazník přímo Partnera – objedná si u něj Ubytování a uvede unikátní kód Voucheru a jeho hodnotu.

    5.5 Pokud je cena Ubytování nižší než hodnota Voucheru, rozdíl se neproplácí. Pokud je cena objednávaného Ubytování vyšší než hodnota Voucheru, tento rozdíl musí být Držitelem Voucheru uhrazen.

    5.6  Voucher nelze směnit za hotovost ani kombinovat s jinými Vouchery, Voucher nelze využít ani kombinovat s dalšími slevami a speciálními akcemi. Držitel Voucheru může čerpat Voucher jen jednorázově.

    5.7  Vydaný Voucher je jedinečný, nelze z něj pořizovat žádné kopie a k čerpání Voucheru je možno užít unikátní kód uvedený na Voucheru.

    5.8  Řádným uplatněním Voucheru jeho platnost zaniká, a to bez ohledu na to, pokud se v budoucnu Zákazník s Partnerem dohodne na změně nebo zrušení rezervace nebo Ubytování nevyužije. V takovém případě nemá BPR povinnost Zákazníkovi Voucher znovu aktivovat nebo poskytnout jiný.

  5. PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

    6.1 Doručením Voucheru jednou ze tří variant přechází na Zákazníka nebezpečí škody na Voucheru. Zákazník je tedy odpovědný za ztrátu, odcizení nebo poškození Voucheru, a pokud se tak stane, nárok na čerpání Ubytování zanikne.

  6. PLATNOST

    7.1 Každý Voucher má omezenou platnost. Voucher je potřeba uplatnit před uplynutím jeho platnosti, která je uvedena na Voucheru. Pokud Držitel Voucheru nestihne Voucher řádně a včas uplatnit do doby jeho platnosti v souladu s těmito VOP, Voucher propadá bez nároku na vrácení ceny Voucheru.

    7.2 Uplatněním Voucheru se rozumí sdělení unikátního kódu Voucheru Partnerovi při čerpání Ubytování nebo v okamžiku provedení závazné rezervace Ubytování u Partnera, podle toho, co nastane dříve. Voucher tedy může Zákazník uplatnit včas, pokud provede řádnou rezervaci a uvede číslo Voucheru Partnerovi před koncem platnosti Voucheru, i když Ubytování se uskuteční až po skončení původní platnosti Voucheru. 

  7. FORMA KOMUNIKACE

    8.1 Zákazník souhlasí s tím, že při uzavírání Smlouvy bude komunikovat s BPR na dálku. Pokud Zákazník komunikuje s BPR online nebo telefonicky, BPR upozorňuje, že si náklady na komunikaci hradí Zákazník sám. Tato komunikace se z pohledu nákladů nijak neliší od běžné sazby Zákazníkova operátora nebo poskytovatele internetového připojení.

  8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

    9.1 V souladu s § 1837 písm. a) OZ nemá Zákazník právo odstoupit od Smlouvy, pokud byly služby již poskytnuty v plném rozsahu. Pokud tedy byl Voucher již doručen, Zákazník nemůže odstoupit od Smlouvy. Pokud by Zákazník s tímto postupem nesouhlasil, BPR Voucher poskytne až po uplynutí 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy.

    9.2 Zákazník odesláním objednávky dává BPR souhlas Voucher poskytnout před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a zároveň prohlašuje, že byl dostatečně poučen o následcích tohoto souhlasu, zejména o ztrátě práva na odstoupení od Smlouvy.

    9.3 Pokud Zákazník odstoupí od Smlouvy (a bude to možné), BPR vrátí uhrazenou cenu Voucheru nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to bezhotovostním převodem na bankovní účet Zákazníka, ze kterého byl nákup proveden.

    9.4 Konkrétní storno podmínky Ubytování určuje Partner, řídí se proto vždy jeho obchodními podmínkami a Zákazník musí ohledně stornování kontaktovat Partnera. Jakákoli domluva s Partnerem ohledně změny nebo storna rezervace už nemá vliv na uplatnění a vyčerpání Voucheru.

  9. REKLAMACE

    10.1 BPR odpovídá Zákazníkovi, že Voucher při převzetí nemá vady. Zejména BPR odpovídá Zákazníkovi, že v době, kdy Voucher převzal,

      i.          má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které BPR popsalo nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu Voucheru a na základě reklamy jimi prováděné,

    ii.          se hodí k účelu, který pro její použití BPR uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

    iii.          odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

    iv.          je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a

    v.          vyhovuje požadavkům právních předpisů.

    10.2 Vadou není překážka způsobená vyšší mocí, tedy okolnostmi, jejíž vznik, průběh nebo následek není závislý na vůli, činnosti nebo postupu BPR.

    10.3  Reklamace Ubytování a jiných služeb poskytovaných Partnery je třeba uplatnit přímo u Partnerů. Jako zprostředkovatel BPR odpovídá pouze za zprostředkování smlouvy mezi Zákazníkem a Partnerem. BPR neručí za Partnery a pokud byly BPR dodány neplatné, nepřesné nebo neúplné informace je to odpovědnost Partnera.

    10.4 Pokud Voucher neodpovídá rozsahem nebo kvalitou smluveným podmínkám může Zákazník uplatnit reklamaci v souladu s OZ. Jedná se zejména o případy, kdy je Voucher zaslán na špatnou částku, s tiskovou chybou nebo nefunguje unikátní kód Voucheru.

    10.5. Pokud BPR dokáže vadu odstranit, může Zákazník požadovat po BPR dodání nové věci nebo opravu věci.

    10.6 Pokud BPR vadu nedokáže odstranit, Zákazník může požadovat po BPR přiměřenou slevu z ceny, nebo odstoupit od Smlouvy.

    10.7  Zákazník může mimo výše uvedené požadovat po BR přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy pokud:

      i.         BPR vadu odmítlo odstranit nebo ji neodstranilo v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 OZ,

    ii.          vada se projeví opakovaně,

    iii.         vada podstatným porušením Smlouvy,

    iv.     nebo je z prohlášení BPR nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka.

    10.8  Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud si vadu způsobil Zákazník sám.

    10.9 Vadu musí Zákazník vytknout co nejdříve, poté co ji zjistí, nejpozději však do 6 měsíců od převzetí Voucheru.

    10.10 Zákazník může reklamaci uplatnit telefonicky na čísle + 420 602 170 000, e-mailem na adrese rezervace@glampingcz.cz, dopisem na adrese Pod Nuselskými schody 3, 120 00 Vinohrady.

    10.11 BPR vydá při uplatnění reklamace Zákazníkovi písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

    10.12  BPR reklamaci vyřídí co nejdříve, nejpozději do 30 dnů, od doby, kdy ji Zákazník uplatnil, pokud se BPR nedohodne se Zákazníkem na delší lhůtě.  Pokud BPR v 30denní lhůtě reklamaci nevyřídí, má Zákazník právo odstoupit od Smlouvy. Po vyřízení reklamace vystaví BPR potvrzení o vyřízení reklamace.

  10. VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOST, BEST VIEWING PRACTISES

    11.1 Zákazník bere na vědomí, že mohou nastat případy omylu u Voucherů, a to zejména v případě, kdy Zákazník objedná Voucher za cenu anebo podmínek zaslaných anebo prezentovaných Zákazníkovi omylem či v důsledku chyby interního informačního systému či Webu. BPR je oprávněna od Smlouvy odstoupit anebo svůj návrh na uzavření Smlouvy zrušit, a to i poté, co Zákazník návrh na uzavření Smlouvy od BPR obdržel. Tím není dotčeno právo BPR namítnout neplatnost v důsledku takového omylu v obsahu uzavřené Smlouvy.

    11.2 V případě pochybností, zda je Voucher skutečně zlevněný či jinak zvýhodněný, nebo jde o zjevnou chybu, je Zákazník povinen kontaktovat BPR a informaci o správnosti zveřejněných údajů si ověřit.

    11.3 Zákazník uzavřením Smlouvy a souhlasem s těmito obchodními podmínkami bere na vědomí, že Web a všechny výstupy z něho (včetně automatizovaných i neautomatizovaných e-mailů, bannerů a jiných zobrazovacích prvků Webu) jsou ze strany BPR přizpůsobeny zařízením s operačním systémem Windows 10 a macOS (verze 10.12. a novější), mobilním zařízením se systémem Android a iOS (verze 12 a novější) a továrním aplikacím obsluhy e-mailu, dále internetovému prohlížeči Google Chrome, Safari, Internet Explorer apod. Zákazník rovněž bere na vědomí, že použitím jiného zařízení anebo aplikace či prohlížeče může dojít k chybám a omylům, přičemž za vznik takové chyby či omylu odpovídá Zákazník.

  11. INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

    12.1 Veškeré informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů vydaném BPR, zveřejněném na adrese https://www.glampingcz.cz/pravni-informace/zasady-ochrany-osobnich-udaju.

    12.2 Informace ohledně zpracování osobních údajů Partnery naleznete u příslušného Partnera.

  12. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

    13.1 V případě, že dojde mezi BPR a Zákazníkem, který je spotřebitel, ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Řízení není zpoplatněno, zahajuje se na návrh Zákazníka, který musí být podaný nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy Zákazník uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u BPR poprvé. Příslušným orgánem je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-mail: adr@coi.cz, webové stránky adr.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  13. NAŘÍZENÍ DSA

    14.1 Vzhledem ke skutečnosti, že BPR poskytovatelem zprostředkovatelské služby a provozuje on-line platformu, uplatní se na činnost BPR Nařízení DSA.

    14.2 BPR neprovádí aktivní monitorování obsahu na Webu. A to ať se jedná o obsah vložený Zákazníkem, BPR nebo třetí osobou. BPR však může obsah namátkově kontrolovat, případně provést jeho kontrolu po upozornění příslušnými orgány, Zákazníkem nebo třetí osobou. Cílem jakékoli kontroly je zjistit, jestli daný obsah neporušuje tyto VOP, smlouvu mezi BPR a Zákazníkem a Partnerem nebo obecně závazné právní předpisy. Pokud BPR zjistí, že došlo k porušení, může takový obsah nezveřejnit, skrýt nebo odstranit.

    14.3 Pokud chce Zákazník kontaktovat BPR v souvislosti s Nařízením DSA a využít svá práva související se tímto nařízením, Zákazník k tomu může využít e-mailem na adrese rezervace@glampingcz.cz nebo telefonicky na čísle +420 602 170 000. Pokud Zákazník považuje určitý obsah za nezákonný, může to BPR sdělit, a to na výše uvedených kontaktech. Obdržení sdělení BPR Zákazníkovi potvrdí a bez zbytečného odkladu informuje Zákazníka a Partnera o rozhodnutí, včetně informací o možnosti podání námitek proti tomuto rozhodnutí.

    14.4 Sdělení má obsahovat zejména:

      i.        Jméno, příjmení, v případě právnické osoby název, sídlo, IČO;

    ii.          Kontaktní údaje (e-mail);

    iii.         Jednoznačný údaj o přesném elektronickém umístění nezákonného obsahu (URL adresa a, pokud možno, další informace umožňující identifikaci nezákonného obsahu);

    iv.         Vysvětlení, proč je považovaný daný obsah za nezákonný;

    14.5 Všechna sdělení obsahující nezbytné informace vyřizuje BPR bez zbytečného odkladu, s maximální péčí a objektivně. Pokud BPR nejsou sděleny kompletní informace dle čl. 15.4 VOP Zákazník bere na vědomí, že sdělení nemusí být vyřízeno z důvodu nedostatku informací.

    14.6 BPR nevyužívá žádné automatizované rozhodování ani rozhodování založené na algoritmech.

  14. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    15.1 Voucher není možné použít jako výhru ve spotřebitelské soutěži bez souhlasu BPR. Předprodej Voucherů bez souhlasu BPR je rovněž zakázaný.

    15.2 Smlouvy, na které se použijí tyto VOP, se řídí právním řádem České republiky.

    15.3 S ohledem na to, že BPR je podnikatelem a že místem zajištění plnění služeb poskytovaných BPR je zejména obec Liberec a Jablonec nad Nisou, ujednávají tímto BPR a Zákazník, že spory ze Smlouvy, spory z platnosti, neplatnosti, anebo nicotnosti Smlouvy, anebo jejích částí, anebo spory na ně navazující, budou příslušné rozhodnout obecné soudy místně příslušné pro osoby se sídlem na území města Jablonec nad Nisou, tj. okresní soud v Jablonci nad Nisou, anebo jiný místně příslušný soud stanovený podle předpisů platných a účinných v době podání žaloby, a to za předpokladu, že Zákazník je podnikatelem, který uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností. Má se za to, že Zákazník uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností tehdy, pokud v Objednávce uvede identifikační číslo obchodníka.

    15.4 Případná neplatnost či nicotnost jednotlivých ustanovení těchto VOP nemá vliv na platnost ustanovení Smlouvy, na něž se tyto VOP vztahují.

    15.5 BPR má právo znění obchodních podmínek měnit či doplňovat – jejich aktuální znění vždy nahraje na Web. Tím se však nemění práva a povinnosti vzniklé v době účinnosti předchozího znění obchodních podmínek, které Zákazník odsouhlasil odesláním objednávky.