Projekt GlampingCZ 3.0

Úvod » Blog » Projekt GlampingCZ 3.0
Projekt GlampingCZ 3.0

Dnes jsme si pro vás v rámci našeho glampingového blogu připravili jednu perličku. Jak někteří již určitě ví, tento rok hodláme představit novou GlampingCZ platformu, která bude spojovat všechny milovníky glampingu napříč Českou republikou nehledě na to, zda glampy tvoří a pronajímají, navštěvují, distribuují glampingové vybavení a příslušenství, či zda se o toto neobvyklé odvětví ubytování jen zajímají. Zkrátka pořádný upgrade a facelift našeho současného webu.

V rámci tohoto interview bychom vám rádi představili našeho generálního manažera Tomáše Pochopa, který stojí za zrodem celého projektu. Zároveň jsme poprosili naše partnery z firmy QEST, konkrétně zastoupené Radkem Alenkou, kteří na novém webu neúnavně již několik měsíců pracují, aby i oni přidali pár slov.

 

Q: Jak se zrodila myšlenka založení projektu GlampingCZ a co Vás k tomu motivovalo?

T: Myšlenka začala v době Covidu – nikdo nemohl cestovat, a protože máme pozadí v cestovním ruchu a hoteliérství, přemýšleli jsme, jak klientům vynahradit čas strávený doma po zrušení všech opatření. Chtěli jsme projekt z oblasti cestování a přitom netradiční – nehotelové ubytování a autentické zážitky. Měl jsem velkou inspiraci ze svých cest po Africe, kde se nocuje v luxusních safari stanech – to je právě jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli vydat cestou glampingu.

 

Q: Jaké jsou hlavní vize nové platformy?

T: Vize je poskytnout opravdu širokou, a hlavně kvalitní nabídku v oblasti glampingu. Postavit po technické a vývojové stránce silný portál, kde se budeme moci soustředit výhradně na služby související s tímto okouzlujícím ubytováním jak pro cílové zákazníky, ale také chceme být zdrojem informací pro nové i stávající provozovatele. A celkově působit v oblasti osvěty a kvality tohoto odvětví. Jednoznačně máme ambice být lídr v této oblasti v rámci České republiky.

 

Q: Jak hodnotíte aktuální situaci na glampingovém trhu?

T: Jednoduše řečeno, je to velmi rychle rostoucí trh. A to nejen v rámci České republiky, ale i celosvětově. Čísla jsou velmi zajímavá. Nicméně si myslím, že je potřeba zavést standardy kvality a systém kontroly. Řada projektů se pohybuje na tenkém ledě a od příštího roku, kdy začne být účinná novela stavebního zákona, bude mnoho z nich nově načerno.

 

Q: Jakým způsobem financujete vývoj portálu?

T: : Finance jsou jednak privátní od naší mateřské společnosti BPR – Bohemia public relation s. r. o. a jednak jsme získali dotaci z The Country for the Future. Již nyní se nám ozývají další investoři, kteří mají zájem se do projektu zapojit.
 

Q: V jakých oblastech budete nabízet odborné poradenství pro partnery?

T: Pro partnery máme připravených několik balíčků zahrnujících mimo jiné i speciální pojišťovací služby přímo pro glamping, poradenství ohledně již výše zmiňované novely stavebního zákona, pomoc s marketingem, pronájmem ubytování, hledáním pozemků a financováním stavby.

 

Q: Plánujete i pořádání nějakých tématických glampingových akcí?

T: Ano, jsme již v přípravě prvního ročníku, o kterém zatím ale nechci více prozradit. Myslím si, že se jedná o velmi zajímavý projekt s velkým potenciálem.

 

Q: Kdy se budeme moci těšit na spuštění nové platformy?

T: Věřím, že na jaře 2024 se budeme moct pochlubit. Samozřejmě o spuštění budeme informovat na našich sociálních sítích.

 

Q: Máte v plánu se v budoucnu vydat i za hranice ČR?

T: Určitě ano, v naší nabídce v budoucnu klienti naleznou i glampy například z Polska, Rakouska, Slovenska nebo třeba Chorvatska.

 

 

 

Q: Jaká byla Vaše motivace zvítězit ve výběrovém řízení a co Vás na projektu nejvíce baví?

R: Tak obecně rádi vítězíme ve výběrových řízeních, kterých se rozhodneme zúčastnit 😊 Ale GlampingCZ měl pro nás dvě roviny. Glamping vnímáme jako směr turismu, který je na vzestupu. Je to oblast, která se začíná rozvíjet po všech stránkách a vliv technologií určitě ovlivní vnímání tohoto segmentu. Jsem rádi na začátku něčeho nového. Chceme být technologickým partnerem projektu, který má vysoké cíle. A také jsme chtěli spojit síly s člověkem, investorem, který nám byl sympatický a blízký již na první schůzce.

 

Q: Jakým způsobem jste navrhli uživatelské rozhraní portálu pro dokonalý klientský zážitek jak koncových zákazníků, tak i partnerů?

R: Při návrhu jsme kladli důraz na intuitivnost, efektivitu komunikovaných sdělení a pro uživatele zásadních informací a funkcí, doplněné o příjemné UI, které reaguje na již vyhotovený branding.
Dále máme v plánu dělat základní uživatelské testování a sbírat zpětnou vazbu od uživatelů, abychom zajistili, že naše řešení skutečně odpovídá potřebám uživatelů.

 

Q: Bude nový portál plně responzivní a kompatibilní i s dalšími zařízeními?

R: Ano, nový portál bude responzivní a kompatibilní. Zaprvé jedeme mobile first (design je připravován primárně pro mobily), za druhé se snažíme o maximální kompatibilitu různých browserů a kde to dává smysl, přidáváme i responzivitu pro tablet (design krok mezi mobilem a desktopem).

 

Q: Jakým způsobem jste vyřešili rezervační proces a synchronizaci obsazenosti s partnery?

R: Rezervační proces bude odpovídat návrhu od UX.
Synchronizace obsazenosti:
· synchronizace obsazenosti se přenáší formou výměny formátu iCall.
· směr k nám – my budeme časově (jednou za x hodin/minut...) stahovat iCall z jiných rezervačních systémů, abychom získali informace o obsazenosti objektu.
· směr od nás – náš rezervační systém poskytuje iCall pro další systémy - a tam záleží na jejich implementaci, jak často budou synchronizaci provádět.

 

Q: Jak jste zajistili bezpečnost plateb v rámci rezervačního systému?

R: Global Payment zajišťuje bezpečnost podpisem payloadu RSA klíčem. Kreditní/Debetní karta zákazníka se používá jen na platební bráně a na systémech GlobalPayment.

 

Q: Vidíte prostor pro další rozvoj a průběžné vylepšování portálu?

R: Ano určitě bude prostor pro další rozvoj a vylepšování systému, jelikož aktuálně vyvíjíme MVP (co nejmenší úsilí vývoje aplikace k dosažení cíle zákazníka). Bude se jednat třeba o přidání funkcí jako automatizace procesů nebo rozvíjení obsahových stránek pro B2B sekci.


Zpět na výpis

Aktuality z našeho Instagramu